T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TEKİRDAĞ / ÇORLU - MURAT HÜDAVENDİGAR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ

Haberler

Mrt

Okullar arası Genç A ve Genç B erkek atletizm yarışmalarına katıldık. 

Yarışmaya katılım sağlayarak olulumuzu en iyi sekilde temsil eden beden eğitimi öğretmenlerimiz Esra BAŞ, Elçin ASLAN ve sporcu öğrencilerimize teşekkür ederiz. 

Mrt

7. Sınıf Dreams ünitesi için zaman kapsülü hazırlandı. 20 yıl sonrası için kendilerine tahminler yazdılar.

 Okulumuzun ilk Yoğunlaştırılmış yabancı dil sınıfı oldukları için okulumuz arşivine bu zaman kapsülünü saklayacaklar.

İngilizce ögretmenimiz Safiye GÜZEL MUTLU ve öğrencilerine paylaşımları için teşekkür ederiz. 

Mrt

Okulumuz öğrencisi Tekvando il üçüncüsü oldu ve madalyasını aldı.  Emeği geçen öğretmenlerimizi ve öğrencimizi tebrik ederiz. 

Mrt

Lise Sınıflar arası Voleybol Turnuvası 1.si 10/B sınıfı kızlarımız beden eğitimi ögretmenimiz Elçin Arslan’ın ellerinden başarı belgelerini aldılar. Emeği geçen öğretmenlerimizi ve öğrencilerimizi tebrik ederiz.

Mrt

Lise Sınıflar Arası Salon Futbolu 1.si 11/B sınıfı oldu. Sınıf Öğretmenleri Merve Berber ile başarı belgelerini aldılar. Emeği geçen öğretmenlerimizi ve öğrencilerimizi tebrik ederiz. 

Şbt

Öğrencilerimize Ramazan ayının bereketini yaşatmak ve farkındalık oluşturmak amacıyla meslek dersleri öğretmenimiz Sümeyye TOSUN önderliğinde 5B sınıfı öğrencileri  sınıflarını süslediler. Öğretmenimiz Sümeyye TOSUN'a ve öğrencilerine teşekkür ederiz. 

Şbt

Hedef LGS ve YKS projesi kapsamında Tekirdağ İl Milli Eğitim merkezinde yapılan il toplantısında alınan kararlardir.

Şbt

Hedef YKS 2024 kapsamında okulumuz  tarafından Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi'ne tanıtım gezisi gerçekleştirildi.

 

Gezinin organizasyonunu sağlayan müdür yardımcımız Furkan YÜCEL, YKS sorumlu öğretmenimiz  Dilek SADIKOĞLU, rehberlik öğretmenimiz Emine CEVHER KUMAŞ'a ve Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi yetkililerine teşekkür ederiz. 

Şbt

İstiklal Marşı’nı Güzel Okuma Yarışması’nda okulumuzu 8-B sınıfı öğrencimiz Şeyma DİŞCİ başarıyla temsil etti.

Öğrencimizi ve ona eşlik eden Türkçe  öğretmenimiz Fatih YAŞAR'ı tebrik ederiz.

Şbt

 18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi'nin önemini yansıtan pano çalışması gerçekleştirildi.

 

Emeği geçen öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

 

Başta Ulu Önderimiz Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK olmak üzere Çanakkale'yi geçilmez kılan şehitlerimizi minnet ve rahmetle anıyoruz.

 

18 Mart Çanakkale Zaferimizin 109. Yılı kutlu  olsun.

Şbt

Harezmi konulu pano çalışması yapıldı. Emeği geçen öğretmenlerimize ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Farslı bilim adamı Harezmi matematik, astronomi ve coğrafya alannlarında kendini geliştirmiştir. Cebir ve Denklem Hesabı Üzerine Özet Kitabı dünyanın ilk matematik kitabı olma özelliliğini taşımaktadır. Aynı zamanda bilim adamı Harezmi '0' rakamını ve 'x' bilinmeyenini kullanın dünyadaki ilk kişidir.

 

 

Şbt

Okulumuz öğrencisi  5B sınıfından Ensar BİLBEY wushu kung fu spor dalında Türkiye birincisi oldu. Emeği geçen öğretmenlerimizi ve öğrencimizi tebrik ederiz.

Şbt

Hoşbulduk projesi kapsamında  öğrencimiz Yusuf Acara'nın velisini ziyarete gittik. Öğrenci velimizin bize göstermiş olduğu misafirperverliğe teşekkür ederiz.

Şbt

Okulumuzda "Liseler Arası Futsal Turnuvası" başladı.  Emeği geçen öğretmenlerimize teşekkür ederiz. 

Turnuvaya katılan öğrencilerimize başarılar dileriz...

Şbt

Öğrencilerimize yönelik "Akran Zorbalığı" hakkında ilçemiz  polis memuru Ali ADATEPE tarafından bilgilendirme semineri düzenlendi. Polis memurumuz Ali ADATEPE'ye  teşekkür ederiz.

Okul, öğrencilerin hem akademik alanda hem de akranları ile bir araya gelerek sosyal ilişkiler alanında kendilerini geliştirdikleri bir ortamdır. Ancak okullarda karşılaşılan ve saldırgan davranışın bir türü olan akran zorbalığı çocukların ve ergenlerin akademik, sosyal ve duygusal gelişim sürecini olumsuz etkilemektedir. Dan Olweus (1931-2020), akran zorbalığı ile ilgili ilk sistematik ve bilimsel çalışmaları gerçekleştiren araştırmacıdır. Olweus, 1970’lerde akran zorbalığının görülme sıklığını, türlerini ve nedenlerini inceleyen çalışmalara başlamış ve 1973’te bu alandaki ilk bilimsel yayın olarak kabul edilen ‘Aggression in the Schools: Bullies and Whipping Boys’ isimli kitabını yayınlamıştır. 1983’te Norveç Eğitim Bakanlığı akran zorbalığına karşı ulusal bir seferberlik başlatmış ve bu bağlamda Olweus, ‘Olweus Zorbalığı Önleyici Müdahale Programı’nı (Olweus Bullying Prevention Program) geliştirerek okullarda uygulamış ve sonraki önleyici müdahale çalışmalarına ışık tutmuştur.

Olweus’a göre (1993) akran zorbalığı ‘bir veya bir grup öğrencinin bir başka öğrenciye karşı uyguladıkları saldırgan davranışlar’ olarak tanımlanmaktadır. Akran zorbalığı davranışının üç temel özelliği bulunmaktadır:

• Davranışın bilinçli ve kasıtlı olarak zarar verme amacıyla gerçekleştirilmiş olması

• Davranışın tekrarlanarak devam etmesi

• Davranışı yapan öğrenci ile maruz kalan öğrenci arasında farklı nedenlerden

kaynaklanan güç dengesizliğinin bulunması (örn. fiziksel özellikler veya yaş olarak)

“Akran zorbalığı, daha güçlü konumda olan bir veya birkaç öğrenci tarafından bir başka öğrenciye yönelik olarak zarar verme amacıyla yapılan tekrarlayıcı davranışlardır.”

 

Okullarda genellikle saldırgan davranış, şiddet içerikli davranış ve akran zorbalığı eş anlamlı olarak kullanılmaktadır. Ancak bu davranışların birbirinden farklı özellikleri bulunmaktadır.

• Saldırganlık: Kişiye zarar vermeyi amaçlayan her türlü davranış ve eylemdir.

• Şiddet: ‘Kişinin kendisine, başka bir kişiye veya bir gruba; kasıtlı olarak fiziksel güç veya kuvvet uygulaması yada bunla tehdit etmesi sonucunda bu olaya maruz kalan kişilerin yaralama, ölüm, psikolojik zarar, yoksunluk veya gelişim bozukluğu yaşama olasılığıdır’ (DSÖ, 2002).

• Akran zorbalığı: Saldırgan davranışın bir alt türüdür. Bilinçli ve kasıtlı olarak yapılan, sürekliliği bulunan ve güç dengesizliği hâkim olan bir davranış türüdür.

• Akran zorbalığı sadece fiziksel olarak ortaya çıkmaz ve bu yönüyle şiddetten farklılaşır. Akran zorbalığında görülen alay etme, isim takma, gruptan dışlama gibi davranışlar şiddet olarak kabul edilmez.

• Bazı şiddet davranışları da akran zorbalığı olarak kabul edilmez. Örneğin, bedensel veya zihinsel olarak güçleri birbirine eşit olan öğrenciler arasında yaşanan tartışma veya kavga bir şiddet olayıdır ancak akran zorbalığı olarak nitelendirilmemektedir (Geen ve Donnerstein, 1998; Olweus, 1993).